Na organizację podróży studyjnych z zagranicy

Wnioski o dopłaty do zadań publicznych realizowanych w sferze turystyki przyjmowane są przez Ministerstwo Sportu i Turystyki do 25 sierpnia 2017 roku .
O dopłaty ministerialne mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i pożytku publicznego prowadzące działalność w sferze turystyki, między innymi ekoturystyki, agroturystyki, przewodnictwa i pilotażu, rekreacji i krajoznawstwa, wypoczynku i hotelarstwa. Warunkiem jest udokumentowany okres działalności w sektorze turystyki nie krótszy niż dwa lata.
Dofinansowanie w wysokości do 75 proc. kosztów przewidziano dla organizatorów wizyt studyjnych po Polsce, które odbywały się będą między wrześniem a grudniem 2017 roku. W obiektach turystycznych zrealizowanych w formule publiczno-prywatnej, przede wszystkim ujętych w „Katalogu dobrych praktyk projektów partnerstwa publiczno-prywatnego w obszarze turystyki”, wydanym przez MSiT w 2016 roku. Regulamin konkursu dopuszcza także wizyty w innych obiektach, jeśli rozpoczęły one fazę eksploatacji.
W puli konkursowej znajduje się 500 tys. zł, które pozostały z ubiegłorocznego konkursu. Niezależnie od tego, pod koniec listopada ogłoszony będzie konkurs na corocznych zasadach.
Program study touru musi obejmować przynajmniej jeden nocleg i zwiedzanie trzech obiektów oraz spotkanie z właścicielem lub zarządcą, które organizują wspólnie, jednostka samorządu terytorialnego i partner prywatny. Uczestnikami podróży studyjnych mogą być pracownicy samorządu terytorialnego, przedsiębiorcy związani z sektorem usług turystycznych i przedstawiciele organizacji, które prowadzą projekty w formule partnerstwa publiczno-prywatnego dotyczące turystyki.
Przyznana dotacja za realizację zadania zostanie rozliczona na podstawie faktycznie poniesionych kosztów wykazanych w zestawieniu faktur i rachunków w sprawozdaniu końcowym. Wymagany wkład własny finansowy organizatora wnioskującego o dotację musi wynieść minimum 10 proc. kosztu całkowitego zadania.