Kontakt

Turystyka i promocja regionu

POT szuka najlepszych produktów turystycznych

Pałac w Galinach.Fot.www.palac-galiny.pl

Ideą konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie, przyjazne turystom i dające wiele możliwości spędzenia w ciekawy sposób wolnego czasu.

CertyfikatyPOT przyznawane są produktom turystycznym w pięciu kategoriach. Wydarzenie cykliczne; Pakiet usług turystycznych – Impreza turystyczna; Obiekt; Szlak; Miejsce – obszar. Produkty turystyczne zgłoszone do konkursu ubiegają się o cztery rodzaje Certyfikatów. 

Najbardziej prestiżowym, którego wybór wzbudza najwięcej emocji jest Złoty Certyfikat, który może otrzymać produkt turystyczny nie wcześniej niż po upływie trzech lat od daty otrzymania Certyfikatu POT.

Istotną zmianą w treści regulaminu XVI edycji konkursu jest zwiększenie z trzech do czterech rodzajów Certyfikatów. Oprócz Certyfikatów dla produktów, które otrzymują je po raz pierwszy, prestiżowego Złotego Certyfikatu oraz Certyfikatu Internautów, kapituła konkursowa będzie mogła przyznać czwarty. Wyróżniane nim będą mogły być produkty turystyczne zlokalizowane w małych ośrodkach, posiadające obiecujący potencjał rozwojowy, choć dziś nie spełniające wszystkich wymagań stawianych przed kandydatami zgłaszanymi do konkursu o Certyfikat POT.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 100 tys. złotych.

Zgodnie z regulaminem, regionalne organizacje turystyczne zgłaszać będą kandydatów do etapu ogólnopolskiego do 5 października. Oficjalna gala odbędzie się listopada w Warszawie.

W ubiegłym roku Certyfikat POT w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny trafił m.in. do przedstawicieli Pałacu i Folwarku Galiny z województwa warmińsko-mazurskiego. Galiny to odrestaurowany majątek ziemski z Pałacem z XVI wieku, XIX-wiecznym Folwarkiem, romantycznym parkiem i ponad 350 ha lasów, łąk, pastwisk i stawów. To nie tylko hotel w zabytkowych budynkach, to także funkcjonująca jak dawniej wiejska posiadłość, stadnina koni oraz w pełni wyposażone, nowoczesne centrum konferencyjne.

WIĘCEJ INFORMACJI O KONKURSIE


Partnerzy

  • po ryby 2014 2020
  • PROW 2014 2020 logo kolor
  • PL RU forma podstawowa
  • interreg Lietuva Polska PL v2 CMYK