Informatorzy turystyczni na Szlaku Krainy Kanału Elbląskiego

Pracownicy informacji turystycznych oraz samorządowych biur promocji zwiększali wiedzę o atrakcjach turystycznych, które znajdują się na Szlaku Krainy Kanału Elbląskiego.
W programie znalazły się w nim m.in. zwiedzanie Izby Historii Kanału Elbląskiego w Buczyńcu i krótki rejs Kanałem Elbląskiem na odcinku Pochylnia Buczyniec-Pochylnia Kąty oraz wizyta w Snails Garden w Krasinie, należącego do Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego.
Tam odbyły się warsztaty produkcji naturalnych kosmetyków, zwiedzanie ślimaczej fermy i mini zoo oraz degustacja ślimaków.
Kolejną atrakcją szkolenia było zwiedzanie miasta Elbląg: Bramy Targowej z pomnikiem Piekarczyka, Kościoła Dominikańskiego - obecnie Centrum Sztuki Galeria EL, Katedry św. Mikołaja z górującą nad miastem blisko stumetrową wieżą, na którą można dostać się po pokonaniu ponad 360 stopni , jak również Muzeum Archeologiczno-Historyczne, gdzie oglądać można ciekawe eksponaty pochodzące z dwóch stanowisk archeologicznych: Starego Miasta w Elblągu i dawnej osady handlowej Truso.
Drugi dzień poświęcony został Żuławom Elbląskim, tu m.in. Raczki Elbląskie - najniższy punkt w Polsce, Tropy Elbląskie - ulicówka wodna, Żukowo - jez. Druzno, Dzierzgonka, Jezioro - dom modlitw holenderskich mennonitów, dawnych mieszkańców Żuław Wiślanych, Różany - przepompownia parowa, Rozgart - domy podcieniowe, Fiszewo - cmentarz ewangelicko-mennonicki oraz miejsce pamięci poświęcone żołnierzom polskim, powstańcom listopadowym.
Wizyta zakończyła się zwiedzaniem pola golfowego Sand Valley pod Pasłękiem.
Wizycie studyjnej towarzyszyło również szkolenie pt. „Jak przygotować grę miejską?”. Podczas szkolenia zaprezentowano sposoby na uatrakcyjnienie swojego regionu, czy najbliższego otoczenia poprzez gry, powiedziała zarówno o grach miejskich i questach oraz czym się one różnią od siebie, a także o grach planszowych i karcianych oraz grach – konkursach z wykorzystaniem mediów społecznościowych.
Wszystkie tego typu przedsięwzięcia angażują turystę w zwiedzanie zaproponowanego obszaru w sposób pomysłowy, kreatywny i nowoczesny. GRYwalizacja zdobywa serca podróżujących szukających czegoś więcej niż tradycyjne zwiedzanie. Tu wiedza o danym obiekcie czy terenie łączy się z emocjami, zabawą i zaangażowaniem, w myśl zasady: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Organizatorem projektu była Warmińsko-Mazurska Organizacja Turystyczna, partnerem -
Polska Organizacja Turystyczna oraz Oddział PTTK Ziemi Elbląskiej w Elblągu. Projekt dofinansowano ze środków samorządu województwa warmińsko-mazurskiego.