Promocja Warmii i Mazur w czterech krajach Europy
Trwa realizacja projektu „Czas na Warmię i Mazury”. Samorząd województwa jest jedynym wśród polskich regionów, który otrzymał dofinansowanie w konkursie zorganizowanym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP.
Internetowa kampania promocyjno-informacyjna jest skierowana do mieszkańców Danii, Francji, Litwy i Niemiec.
We wrześniu promowane były najbardziej znane produkty turystyczne na mapie województwa warmińsko-mazurskiego – m.in. Kanał Elbląski, Wielkie Jeziora Mazurskie czy Szlak Kopernikowski.
Na początku października rozpocznie się drugi etap poświęcony ofercie kulturalnej regionu. Promowane będą najbardziej znane obiekty i wydarzenia – m.in. inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem oraz Szlak Zamków Gotyckich.
Ostatni (listopadowy) etap ma zachęcić turystów z zagranicy do poznania lokalnych smaków i tradycji kulinarnych Warmii i Mazur. Autorom przedsięwzięcia zależy, aby regionalne specjały nie były jedynie smacznym dodatkiem do wrażeń z podróży, ale celem wyjazdu samym w sobie.
Projekt został przygotowany i jest realizowany przez Departament Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie w ramach konkursu Ministerstwa Spraw Zagranicznych „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”.
Całkowita wartość projektu to blisko 130 tysięcy złotych, z czego 80 tysięcy to ministerialna dotacja.