Kontakt

Turystyka i promocja regionu

Samorząd stawia na gospodarczą promocję regionu

Ilustracja do tekstu

Wymiana doświadczeń, inspiracji i skutecznej promocji - to główne założenia VIII edycji Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur. Wydarzenie potrwa od 13 do 14 września 2018 roku w gminie Kurzętnik 

Festiwal ma charakter konferencyjno-warsztatowy i skierowany jest do osób odpowiedzialnych za promocję w jednostkach samorządu terytorialnego.

– Od początku ideą Festiwalu jest budowa platformy wymiany doświadczeń między specjalistami zajmującymi się promocją regionu a przedstawicielami otoczenia biznesu, m.in. przedstawicielami stref ekonomicznych czy parków technologicznychmówi marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Gustaw Marek Brzezin. – Ważne jest również edukowanie, inspirowanie oraz propagowanie efektywnych rozwiązań związanych ze skutecznym pozyskiwaniem inwestycji, zrozumienie potrzeb przedsiębiorców czy budowanie dobrego klimatu inwestycyjnego. 

Adresatami wydarzenia są władze samorządowe z Warmii i Mazur, pracownicy komórek ds. promocji, rozwoju, inwestycji gospodarczych, przedstawiciele instytucji podległych samorządowi, instytucji regionalnych i lokalnych zajmujący się promocją oraz przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu.  Wezmą w nim udział eksperci i prelegenci z dziedziny promocji miejsc, ekonomii, obsługi i pozyskiwania inwestorów oraz przedsiębiorcy.

W pierwszym dniu (13 września) zaplanowano prelekcje, prezentacje dobrych praktyk, wizytę studyjną w gminie Kurzętnik oraz panel dyskusyjny z udziałem przedsiębiorców.  Panel poświęcony zostanie zagadnieniom związanym ze zmianami w obsłudze inwestorów, w kontekście ustawy o wspieraniu nowych inwestycji. Drugiego dnia (14 września) odbędą się warsztaty kompetencyjne, w których uczestnicy będą mieli okazję pozyskać wiedzę w zakresie promocji w social mediach (m. in. jak stworzyć i prowadzić profil idealny jak zdobyć i wykorzystać potencjał influencerów) oraz nauczą się jak opracować strategię marketingową oraz jak skutecznie pozyskać turystów i inwestorów).

Nastąpi ponadto rozstrzygniecie konkursu na najlepsze projekty promocyjne jednostek samorządu terytorialnego „PRO Warmia i Mazury 2018” (ogłoszenie wyników odbędzie się 13 września podczas Gali w Restauracji „Leśna Partęczyny” w Tereszewie nad Jeziorem Wielkie Partęczyny). Główną ideą plebiscytu jest podnoszenie standardów działań marketingowych z zakresu promocji gospodarczej, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz instytucje z województwa warmińsko-mazurskiego. Organizatorzy chcą upowszechniać najlepsze przykłady i dobre praktyki komunikacji marketingowej, zorientowanej na dynamizację rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego, prezentować najlepsze projekty marketingowe, realizowane na rzecz wzrostu atrakcyjności turystycznej i gospodarczej Warmii i Mazur oraz poprawy wizerunku regionu.

Konkurs obejmuje dwie kategorie: promocję ogólną – to działania promocyjne na rzecz wzrostu atrakcyjności turystycznej regionu, projekty promujące wydarzenia sportowe, aktywny wypoczynek czy inicjatywy kulturalne, realizowane przez społeczeństwo lokalne oraz promocję gospodarczą – to działania promocyjne na rzecz wzrostu atrakcyjności gospodarczej gminy/miasta, w tym działania i projekty promocyjne mające na celu przyciągnięcie inwestycji.

Uczestnikami konkursu są gminy i powiaty z terenu województwa warmińsko-mazurskiego oraz instytucje otoczenia biznesu i naukowe, działające w województwie warmińsko-mazurskim, wśród nich m.in.: inkubatory przedsiębiorczości, parki naukowo-technologiczne, specjalne strefy ekonomiczne, agencje rozwoju regionalnego, izby i centra gospodarcze, biura obsługi inwestorów, uczelnie wyższe, instytuty naukowe, klastry. Zgłaszane projekty mogły być projektami realizowanymi w partnerstwie (np. przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi czy mediami).

Organizatorami VIII Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur 2018 są samorząd województwa warmińsko-mazurskiego oraz gmina Kurzętnik.

Więcej informacji oraz szczegółowy program na stronie internetowej www.festiwalpromocji.pl 


Partnerzy

  • po ryby 2014 2020
  • PROW 2014 2020 logo kolor
  • PL RU forma podstawowa
  • interreg Lietuva Polska PL v2 CMYK