Esportowe zmagania na Warmii i Mazurach
W Olsztynie odbyły się „V Mistrzostwa Warmii i Mazur w Esporcie o puchar Marszałka Województwa”.
Celem wydarzenia było m.in. przekazanie nie tylko młodym ludziom, ale przede wszystkim ich opiekunom czy rodzicom pozytywnych walorów gier komputerowych, które nie muszą być jedynie rozrywką. Może być to również ścieżka kariery, którą młodzi ludzie chętnie obecnie obierają.
W ramach MWiM, odbyło się kilka równoległych atrakcji, skierowanych przede wszystkim do młodzieży ze szkół podstawowych oraz średnich, ale otwartych również na udział starszych uczestników: turniej Tekken 7, dwa turnieje FIFA 23, Test Sprawności Esportowca, konkurs cosplay oraz konkurs na stworzenie logo. Centrum działania projektu była strona internetowa e-sport.warmia.mazury.pl
Turniej Tekken 7
Turniej pod nazwą „Mistrzostwa Warmii i Mazur w Esporcie o Puchar Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego” rozłożony był na dwie fazy: kwalifikacje online oraz finały lanowe. Kwalifikacje odbyły się 26 listopada, a do kolejnego etapu przeszło szesnastu najlepszych zawodników. Faza finałowa rozegrała swoje spotkania drugiego dnia mistrzostw, czyli 7 grudnia, w systemie drabinkowym, rozwiniętym o loosers bracket. Pula nagród samego turnieju wyniosła 7500 PLN.
I miejsce – Antoni „Zakuu” Dziergowski
II miejsce – Adrian „Frizen” Szydłowski
III miejsce – Arkadiusz „Nevan” Mazowiecki
Turnieje FIFA 23
Podczas wydarzenia odbyły się dwa turnieje w grę FIFA 23. Główny turniej o tytuł Mistrza Warmii i Mazur w Esporcie odbył się 6 grudnia, a turniej Drugiej Szansy 7 grudnia. Oba turnieje nie były poprzedzone kwalifikacjami i były otwarte dla wszystkich chętnych.
Główny Turniej FIFA 23
Do turnieju zapisało się 152 graczy.
I Miejsce – Aleksander "xNoisyNeuRo" Pszenny
II Miejsce – Bartosz " smietan" Mowczyn
III Miejsce – Szymon "Sobi" Sobieraj
Turniej Drugiej Szansy FIFA 23
Sugerując się statystykami z poprzednich turniejów, które jasno wskazywały, że największym zainteresowaniem wśród gier konsolowych cieszy się FIFA, zdecydowaliśmy, że drugiego dnia mistrzostw zorganizowany zostanie dodatkowy turniej w tę grę.
Test Sprawności Esportowca
W ramach dodatkowej atrakcji drugiego dnia mistrzostw zorganizowany został turniej, którego uczestnicy musieli połączyć kondycję fizyczną oraz esportowe umiejętności.
Konkurs Cosplay
Drugiego dnia mistrzostw odbył się również konkurs cosplayowy. Uczestnicy mieli za zadanie zaprezentować przygotowane wcześniej przez siebie stroje. Regulamin pozostawiał dowolność w kwestii wyboru tematyki i pochodzenia stroju. Ocenie jury podlegały:
• Odwzorowanie - zgodność z prezentowaną postacią zgłoszoną przy zapisie,
• Jakość - wykonanie techniczne stroju,
• Ogólna prezencja - detale, schludność, rekwizyty.
Dodatkowe atrakcje podczas mistrzostw – strefy tematyczne
Cyfrowy Zakątek – Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego
Regionalna Pracownia Digitalizacji z Elbląga
Strefa Automatyki i Robotyki
Strefa retro
Stanowisko VR i Druku 3D
UWM Olsztyn
Grupa Ratownictwa PCK Olsztyn
Komponenty edukacyjne - prelekcje:
1. "Michu defuj!" - o emocjach i języku w pracy komentatora esportowego
2. Od gracza do "milionera" - o kulisach pracy w esporcie
3. Geralt z Wall Street - jak polskie spółki gamingowe podbiły giełdę
4. Energol z zupką chińską, czyli o wyborach żywieniowych gracza
5. Z kamerą wśród graczy - tajniki realizacji streamów i produkcji wideo
Warsztaty dla nauczycieli:
Nie jestem boomerem – warsztaty komunikacji z młodzieżą
Autor zdjęć: Bartłomiej Brdak