Więcej stref kibica na Rajdzie Polski

Podczas ORLEN 74. Rajdu Polski, który odbędzie się na przełomie czerwca i lipca na Warmii i Mazurach, będzie ich ponad 70. Blisko dwa razy więcej niż przed rokiem.
Zostaną wyznaczone w miejscach pozwalających na jak najlepszą obserwację mknących rajdówek. Nie miejmy jednak złudzeń, „miejscówki” przy krawędzi drogi nie są przewidziane.
Nie zabraknie natomiast pełnej informacji o tym co dzieje się na trasie rajdu i aktualnych wyników, bowiem w strefach kibica będzie działał system nagłośnienia ze stałą transmisją radia rajdowego. Będzie także mała gastronomia, kosze na śmieci i przenośne toalety. Przy każdym oesie znajdą się także 2 – 3 kempingi działające już dzień wcześniej, a w kilku miejscach nawet lądowiska z helikopterami dla najbardziej wymagających kibiców pragnących zobaczyć pędzące samochody z powietrza.
Każdy odcinek specjalny jest zabezpieczony przez służby ratownicze i medyczne. Organizator podejmuje wszystkie niezbędne działania, aby te służby nigdy nie musiały interweniować. Wybierając strefy kibica nie tylko ma na względzie zagrożenie jakie może stworzyć samochód, który wypadnie z drogi. Bardzo poważne niebezpieczeństwo stanowią kamienie wylatujące spod kół rajdówek.
Uderzenie takim "pociskiem" może mieć dramatyczny skutek, szczególnie gdy kamień uderzy w głowę kibica. Co roku najwięcej interwencji służb ratunkowych podczas rajdu to właśnie wyjazdy do kibiców poszkodowanych w ten sposób. Część urazów jest naprawdę poważna i dobrze jeżeli kończy się tylko na zszyciu rany. Dla organizatora takie zdarzenie to często konieczność przerwania odcinka specjalnego, aby mogła interweniować karetka pogotowia. Strefy kibica są tak wyznaczone, aby do opisanych wypadków nie dochodziło.
Strefy kibica, parkingi i kempingi powstają na terenach wynajętych od ich właścicieli. Uszanujmy, że tuż obok są pola uprawne, ogrody czy łąki, których bezmyślne niszczenie nie służy nikomu, a organizatora naraża na niepotrzebne problemy. Rodzi między innymi niechęć mieszkańców terenów przez które przebiega rajd i czasami trudne do pokonania trudności organizacyjne przy kolejnych edycjach imprezy. A przecież wszyscy chcemy aby polski klasyk był zawsze w światowej elicie.
Więcej informacji na stronie internetowej www.rallypoland.pl