Motywacja do odkrywania cyfrowego świata
Poznaliśmy zwycięzców konkursu informatyczno-technologicznego „Szlakiem Mikołaja Kopernika 2023”. Uroczysta gala odbyła się w Muzeum Warmii i Mazur.
Ideą przedsięwzięcia jest rozwijanie wśród młodzieży umiejętności wykorzystywania nowych technologii, pogłębianie wiedzy w zakresie informatyki przy wykorzystaniu narzędzi IT oraz pracy zespołowej.
Inicjatywa rozwija ponadto kompetencje cyfrowe, a tym samym wspiera szkoły i placówki edukacyjne do podejmowania działań w kierunku wykorzystywania innowacyjnych narzędzi i technik w dydaktyce.
Uroczystą galę otworzyła Sylwia Jaskulska (członek zarządu województwa), która skierowała serdeczne słowa wsparcia do finalistów.
W finale konkursu rywalizowało dwunastu utalentowanych finalistów z całego województwa pod czujnym okiem swoich nauczycieli i rodziców, którzy aktywnie wspierali i pomagali w tworzeniu prac konkursowych.
Prace wyróżniały się nie tylko innowacyjnością, ale przede wszystkim miały praktyczne zastosowanie i służyły społeczności. Każdy z młodych pasjonatów nowych technologii wykorzystał swoje umiejętności oraz ciekawość świata, tworząc projekty z zakresu edukacji, społeczności i kreatywnego myślenia.
Całe wydarzenie trwało prawie trzy godziny i było transmitowane na żywo. Liczna odsłon na platformie YouTube uzyskała 617 wyświetleń.
Organizatorem konkursu był Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Link do wpisu na FB: https://www.facebook.com/Chceinternetpl/
Kategoria klasy 1-3 szkoły podstawowe
I miejsce
Teodor Dembicki
Świętosław Dembicki
SP 7 w Olsztynie
Praca konkursowa - film
II miejsce
Mikołaj Buga, Lena Bodek, Konrad Klinger, Szymon Jurkiewicz, Tomasz Iwanowicz
Grażyna Iwaszko
SP w Bukwałdzie
Praca konkursowa - druk 3D
III miejsce
Hubert Charko
Dorota Reszuta
SP 3 w Ełku
Praca konkursowa - rysunek cyfrowy
Kategoria klasy 4-6 szkoły podstawowe
I miejsce
Kaja Walęciak
Kamila Maliszewska
SP 33 w Olsztynie
Praca konkursowa - rysunek cyfrowy
II miejsce
Nikola Sapela, Anita Król
Katarzyna Siedlecka
SP w Srokowie
Praca konkursowa - strona www
III miejsce
Inka Marzjan
Justyna Marzjan
SP 3 w Braniewie
Praca konkursowa – gra
Kategoria klasy 7-8 szkoły podstawowe
I miejsce
Jakub Domański, Bartosz Kolender, Bartosz Krawczyk, Aleksander Olszewski, Kuba Paluch
Rafał Zasański
SP we Wrzesinie
Praca konkursowa – aplikacja
II miejsce
Marcel Jara
Magdalena Jankowska, Małgorzata Licznerska
SP 1 w Ostródzie
Praca konkursowa - gra
III miejsce
Alan Huk, Szymon Myszkowski
Katarzyna Siedlecka
SP w Srokowie
Praca konkursowa - strona www
Kategoria szkoły ponadpodstawowe
I miejsce
Jakub Suchowiecki
Arkadiusz Cwirko
III LO w Olsztynie
Praca konkursowa – innowacyjny prototyp
II miejsce
Mariusz Wołowiec, Michał Gościński
Mirosława Wołowiec
Zespół Szkół Zawodowych w Kętrzynie
Praca konkursowa – gra
III miejsce
Mateusz Dąbrowski, Szymon Kiersnowski
Jolanta Lesiak
Zespół Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim
Praca konkursowa – gra