Rozwija się dostępność transportowa w regionie
W Pieniężnie odbyły się uroczystości związane z otwarciem drogi nr 507 Braniewo - Pieniężno, rozbudowanej na odcinku Wola Lipowska - Pieniężno.
Inwestycja była dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014-2020, budżetu samorządu województwa oraz ze środków budżetu państwa.
Inwestycja obejmuje odcinek drogi o łącznej długości blisko 14 km i stanowi drugi etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 507 Braniewo - Pieniężno. Projekt zaczyna się za miejscowością Wola Lipowska, natomiast koniec stanowi skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 512 (ul. Lidzbarska w Pieniężnie), bez przebudowy tego skrzyżowania.
W ramach inwestycji wybudowano obwodnicę Pieniężna o długości 1,40 km (skrzyżowanie z DW 510) oraz wybudowano miejsce do kontroli pojazdów.
Początek rozbudowywanego odcinka drogi łączy się z sąsiednim projektem „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 507 Braniewo - Pieniężno na odcinku Braniewo - Wola Lipowska", który stanowi I etap rozbudowy DW 507 Braniewo - Pieniężno.
Zakres rozbudowy:
• rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 507 na odcinku Wola Lipowska - Pieniężno, w tym na terenie miejscowości: Białczyn, Piotrowiec, Sawity, Pieniężno,
• budowa nowego śladu drogi (obwodnica m. Pieniężno) o długości 1,40 km,
• wycinka drzew i krzewów kolidujących z przebudową oraz zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego wraz z wykonaniem nasadzeń zastępczych,
• wzmocnienie nawierzchni do nośności 100 kN/oś z możliwością wzmocnienia do 115 kN/oś poprzez dobudowę górnych warstw nawierzchni,
• przebudowa skrzyżowań wraz z budową pasów lewo- i prawo skrętnych,
• zastosowanie elementów spowolnienia ruchu,
• budowa i przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych,
• budowa miejsca do ważenia pojazdów,
• budowa i budowa zatok postojowych,
• elementy odwodnienia pasa drogowego (rowy przydrożne i szczelny system kanalizacji deszczowej),
• budowa oświetlenia drogowego na terenie przyległych miejscowości.
Łączny koszt inwestycji wyniósł blisko 77 mln zł. Unijne dofinansowanie wyniosło ponad 62 mln zł, natomiast ze środków samorządu województwa - blisko 11 mln zł. Z kolei ponad 3,6 mln zł to środki z budżetu państwa.