Kontakt

Rozwój regionu

Rozwija się dostępność transportowa w regionie

Otwarcie drogi w Pieniężnie

W Pieniężnie odbyły się uroczystości związane z otwarciem drogi nr 507 Braniewo - Pieniężno, rozbudowanej na odcinku Wola Lipowska - Pieniężno.

Inwestycja była dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014-2020, budżetu samorządu województwa oraz ze środków budżetu państwa.

Inwestycja obejmuje odcinek drogi o łącznej długości blisko 14 km i stanowi drugi etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 507 Braniewo - Pieniężno. Projekt zaczyna się za miejscowością Wola Lipowska, natomiast koniec stanowi skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 512 (ul. Lidzbarska w Pieniężnie), bez przebudowy tego skrzyżowania.

W ramach inwestycji wybudowano obwodnicę Pieniężna o długości 1,40 km (skrzyżowanie z DW 510) oraz wybudowano miejsce do kontroli pojazdów.  

Początek rozbudowywanego odcinka drogi łączy się z sąsiednim projektem „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 507 Braniewo - Pieniężno na odcinku Braniewo - Wola Lipowska", który stanowi I etap rozbudowy DW 507 Braniewo - Pieniężno.

Zakres rozbudowy:
•    rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 507 na odcinku Wola Lipowska - Pieniężno, w tym na terenie miejscowości: Białczyn, Piotrowiec, Sawity, Pieniężno,
•    budowa nowego śladu drogi (obwodnica m. Pieniężno) o długości 1,40 km,
•    wycinka drzew i krzewów kolidujących z przebudową oraz zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego wraz z wykonaniem nasadzeń zastępczych,
•    wzmocnienie nawierzchni do nośności 100 kN/oś z możliwością wzmocnienia do 115 kN/oś poprzez dobudowę górnych warstw nawierzchni,
•    przebudowa skrzyżowań wraz  z budową pasów lewo- i prawo skrętnych,
•    zastosowanie elementów spowolnienia ruchu,
•    budowa i przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych,
•    budowa miejsca do ważenia pojazdów,
•    budowa i budowa zatok postojowych,
•    elementy odwodnienia pasa drogowego (rowy przydrożne i szczelny system kanalizacji deszczowej),
•    budowa oświetlenia drogowego na terenie przyległych miejscowości.

Łączny koszt inwestycji wyniósł blisko 77 mln zł. Unijne dofinansowanie wyniosło ponad 62 mln zł, natomiast ze środków samorządu województwa - blisko 11 mln zł. Z kolei ponad 3,6 mln zł to środki z budżetu państwa.

 


Partnerzy

  • po ryby 2014 2020
  • PROW 2014 2020 logo kolor
  • PL RU forma podstawowa
  • interreg Lietuva Polska PL v2 CMYK