Ankieta o potrzebach inwestycyjnych
Samorząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego przygotowuje się do realizacji projektu pn. „Nowe usługi infrastruktury informacji przestrzennej Województwa Warmińsko-Mazurskiego”.
By lepiej poznać potrzeby inwestycyjne mieszkańców regionu, zachęca do wypełnienia ankiety.
Realizacja projektu możliwa będzie dzięki uzyskaniu dofinansowania z funduszy strukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Warmii i Mazur na lata 2014 – 2020. W tym wypadku maksymalny poziom refundacji kosztów wynosi 85 proc. wartości wydatków kwalifikowanych projektu. W przypadku przedmiotowego projektu kluczową grupą odbiorców planowanych e-usług oraz rozwiązań są mieszkańcy i przedsiębiorcy województwa warmińsko-mazurskiego, stąd zachęcamy ich do wypełnienia ankiety. Ocena jej wyników pozwoli na lepsze rozpoznanie potrzeb użytkowników budowanych rozwiązań.
O projekcie
W odpowiedzi na rosnące potrzeby w dostępie do informacji sektora publicznego, zgodnie z założeniami Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa, Samorząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego podjął decyzję o przygotowaniu projektu zwiększającego stopień i zakres zastosowania technologii komunikacyjno – informacyjnych w funkcjonowaniu Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie oraz podległej jemu jednostce organizacyjnej – Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Olsztynie (ZDW).
Nakreślony na wstępie zakres projektu obejmuje cztery kluczowe obszary:
- wdrożenie nowych usług w Portalu Atlas Warmii i Mazur w zakresie zagadnień związanych z transportem publicznym i zarządzaniem drogami wojewódzkimi,
- dostawę zaktualizowanej Bazy Danych Obiektów Topograficznych (BDOT10k) i opracowanych na podstawie BDOT10k kartograficznych opracować mapy topograficznej w skali 1: 10 000 oraz dostawę cyfrowej mapy hydrograficznej z obszaru województwa warmińsko – mazurskiego,
- rozbudowę w Wojewódzkim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej systemu do prowadzenia i udostępniania baz danych Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego (PZGiK) - tzw. Systemu PZGiK, wraz z uruchomieniem usług elektronicznego sklepu i płatności przez Internet dla „zakupu” danych PZGiK,
- uruchomienie pakietu elektronicznych e-usług w formie formularzy na platformach e-PUAP i Cyfrowy Urząd wraz z wdrożeniem elektronicznego obiegu dokumentów (eSOD) w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Olsztynie oraz rozszerzeniem zakresu wdrożenia tego systemu w Departamencie Infrastruktury i Geodezji Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie.
Dodatkowym rozwiązaniem dostarczonym w ramach tego Projektu będzie uruchomienie innowacyjnej usługi integracji pomiędzy systemem eSOD a rozbudowanym Portalem Atlasu Warmii i Mazur oraz wdrażanym obecnie w ZDW systemem GeoEwidMaster firmy SIGMA Projekt sp. z o.o. z Warszawy służącym do prowadzenia rejestru publicznego ewidencji dróg i obiektów mostowych oraz do rejestrowania i przeglądu danych z wideo-rejestracji dróg i skaningu laserowego 3D.
Oba te rozwiązania zapewnią możliwość budowy przestrzennych rejestrów decyzji i postanowień, a następnie prowadzenia dla tego rodzaju rejestrów i danych, analiz przestrzennych usprawniających podejmowanie decyzji administracyjnych. Zakresem takiego wdrożenia zostaną objęte takie kategorie spraw jak: zajęcie pasa drogowego, zatwierdzenie czasowej lub stałej organizacji ruchu, wykorzystanie dróg w sposób szczególny i inne.
Wymierną korzyścią wynikającą z wdrożenia rozwiązań objętych Projektem będzie przede wszystkim:
- usprawnienie pracy Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie w zakresie zadań związanych z zarządzaniem drogami wojewódzkimi,
- skrócenie czasu obsługi Interesanta dla spraw objętych wdrożeniem eSOD oraz uruchomieniem nowych e-usług,
- zapewnienie w Portalu Atlas Warmii i Mazur publicznego, powszechnego i nieodpłatnego dostępu do wielu nowych, tematycznych danych przestrzennych związanych z transportem publicznym oraz zarządzaniem drogami wojewódzkimi.