Kreuj inteligentne rozwiązania w miastach
Konkurs dotacji „HUMAN SMART CITIES. Inteligentne miasta współtworzone przez mieszkańców” skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego. Zgłoszenia przyjmowane są do 16 października 2017 roku.
Głównym celem konkursu jest kreowanie, przy użyciu inteligentnych rozwiązań, miasta jako przestrzeni przyjaznej do życia, za którą współodpowiedzialność ponoszą także mieszkańcy, którzy jednocześnie biorą aktywny udział w zarządzaniu i współdecydowaniu o niej.
Ze względu na pilotażowy charakter przewidywanych efektów konkursu, wdrażanych rozwiązań technologicznych i innowacji społecznych, nie mniej ważne jest upowszechnienie wypracowanych rozwiązań oraz promocja dobrych praktyk w tym zakresie wśród różnych interesariuszy oraz innych miast o podobnych uwarunkowaniach.
Wnioskodawcą w konkursie może być tylko pojedyncza gmina posiadająca status miasta (tj. gminy miejskie lub miejsko-wiejskie).
Postępowanie konkursowe składa się z dwóch etapów. Wnioskodawca najpierw przygotowuje i składa do MR fiszkę projektową, która powinna opisywać pomysł na projekt i proponowane działania w celu jego wdrożenia. Fiszka projektowa opisuje propozycje wnioskodawcy w zakresie inteligentnych rozwiązań dla miasta.
Następnie wnioskodawcy, których fiszki zostały wybrane, otrzymają wsparcie merytoryczne m.in. w postaci szkoleń, warsztatów, konferencji oraz indywidualnego doradztwa eksperckiego. Wnioski te podlegają ocenie formalnej i merytorycznej.
Maksymalny termin realizacji projektów – 31 grudnia 2021 r. Minimalna wartość projektu powinna wynosić 500 tys. zł netto, natomiast maksymalna – 4 mln zł netto.