W NML wdrożono system Teleopieki Domowej
Uroczyste spotkanie rozpoczynające proces wdrożenia systemu Teleopieki Domowej w odbyło się w Urzędzie Miasta w Nowym Mieście Lubawskim.
Gmina miejska na realizację powyższego działania otrzymała 50% wsparcie finansowe samorządu województwa warmińsko-mazurskiego.
Dzięki podjętej inicjatywie 20 seniorów otrzyma bezpłatnie specjalne telefony stacjonarne, bądź komórkowe oraz urządzenia alarmowe tzw. "czerwone przyciski".
Seniorzy będą mieli zapewnioną całodobową gotowość centrum operacyjno-alarmowego, które podejmie działania ratownicze po otrzymaniu od osoby starszej sygnału za pośrednictwem „czerwonego przycisku alarmowego”.
Udział w programie jest bezpłatny, a warunkiem przystąpienia do niego było wypełnienie ankiety informacyjnej, posiadanie sprawnego telefonu stacjonarnego lub komórkowego, którego numer nie jest zastrzeżony. Każdy senior korzystający z Teleopieki Domowej, jego opiekun lub członek rodziny zostali przeszkoleni z obsługi systemu i w każdej chwili mogą zwrócić się do pracowników Urzędu Miejskiego w Nowym Mieście Lubawskim o dodatkowe informacje.
Teleopieka Domowa jest kolejną inicjatywą w Nowym Mieście Lubawskim - po Karcie Seniora i Kopercie Życia - kierowaną do seniorów, celem podnoszenia ich bezpieczeństwa i komfortu życia.